Brev från en skola!

Kommentera
I fredags fick jag ett tjockt brev från en skola där eleverna läst mina Dansfeber-böcker och böckerna om Familjen Skurk. Förutom fina teckningar fanns det massor av frågor, som jag har försökt svara på i ett brev tillbaka. En fråga jag alltid får, vare sig det är i brev eller från elever jag träffar på skolbesök är den här: 
 
Vilken är din bästa mat?
 
Svaret är tacos, hamburgare och grillat!
 
Så, nu vet ni det! Jag brukar också ofta få frågor om vilket som är mitt favoritlag i fotboll (inget, sport är tråkigt), hur gammal jag är (snart 37) och vilken av mina egna böcker jag tycker bäst om. Den sista frågan är rolig, men svår att svara på. Det där varierar så mycket. Är det min första bok, Dansfeber, eftersom det är den som gjorde att jag blev författtare? Är det den senaste boken, i det här fallet Monsterhotellet - Den stora påskmiddagen, eftersom jag inte hunnit lessna på den än? Är det den jag tjänat mest pengar på? Den som lånats ut mest på biblitoteken? Den som hjälper hundar som har det svårt? Den som har finast bilder? Jag vet inte! Just nu är det nästa julbok om Monsterhotellet tror jag, Jul igen på Monsterhotellet. Och det är både för att den var rolig att skriva och för att så många läste och uppskattade den första boke, Jul på Monsterhotellet. 
 
Ha en monsterbra dag!