Snart tar jag semester

Kommentera
Jag har precis läst min nästa Monsterhotellet-bok innan tryck, den heter Huggtänderna och är (förstås) riktigt rolig. Nästa bok i serien kommer att bli ännu roligare. Mitt förlag hade en monstertävling. där första pris var att få ett eget monster med i nästa bok. Tävlingen är avgjord nu, och vann gjorde ett barn som ritat ett kloakmonster. Så nu ska jag fundera lite på hur ett sånt är att ha som gäst på ett monsterhotell. Jag tänker att det kan lukta rätt illa? Man får väl hoppas att inga andra gäster är inbokade samtidigt... 
 
Det är det manuset, och manuset till tredje delen i serien om Vampyris som är kvar för mig att skriva innan jag kan ta semester. Jag har planerat att ta en lång sådan, helst två månader, men det blir nog ett litet avbrott eller två för biblioteksbesök. Det gör dock ingenting, det är bara trevligt, och inget jag behöver åka så långt för den här gången.
 
Sen har jag ju ett vuxenmanus jag vill bli klar med. Det har gått lite trögt med det, men nu när jag insett vad som fattades (en fransk bulldogg!) så tror jag att jag ska kunna få ihop det så pass bra att jag vågar skicka in det till förlag. 
 
Tidigare år har jag tidsinställt inlägg för att något ska hända här även om jag bara vilar, äter ostbågar och gosar med mina hundar. Det tänkte jag inte göra i år. I år tänkte jag bara ge er en sommarutmaning/sommaruppmaning: Låna och läsa så många av mina böcker ni kan på biblioteket! Om någon lånar och läser alla 110, hojta till så lovar jag att skicka en present! :)
 
 
Ha en fin sommar!