Sommar, sommar...

Kommentera
Det händer lite saker ändå, även fast det är sommar. Jag har försökt vara ledig en hel del. Jag har haft några veckor där jag inte skrivit något nytt alls, det verkar som att jag behöver ha det två gånger per år, under sommaren och under julen. De två, tre sista veckorna innan jag tog ledigt från skrivande gick det såååå trögt, men nu efter att ha vilat ett tag tycker jag att det går rätt bra igen. Jag har faktiskt redan hunnit skriva färdigt ett faktabilderboksmanus (och fått det antaget) och börjat på två lättlästa manus som jag hoppas kunna bli färdig med ikväll... Kanske är jag lite väl optimistisk nu, men säg imorgon då, eller i övermorgon kanske? Inom en snar framtid åtminstone! Jag har ett arbetsmaterial att skriva färdigt också, till Vampyris köper en husvagn, men där har jag redan hunnit en bra bit så jag tänker att det inte borde ta så lång tid att få det färdigt. En timme eller två kanske?
 
Jag har också fått ett bilderboksmanus antaget, inte ett nyskrivet utan ett som jag skickat in tidigare och fick bra respons på men tajmingen var kanske inte riktigt rätt just då. Så nu skickade jag in igen, och då var visst tajmingen rätt. för just nu håller den på att illustreras för fullt. Det är en liten söt fransk bulldoggvalp som heter Selma som har huvudrollen, och hon har funnits på riktigt också. Det finns en historia bakom boken också, men den tänkte jag berätta en annan dag.
 
Jag har firat min födelsedag också, dock med flytande föda istället för med tårta eftersom jag opererade bort en visdomstand några dagar före. Och Dolly har firat sin födelsedag också, 7 år! (Jag blev lite äldre än så, 39!)
 
 
Jag har skrivit text till konstverk också, mer om det senare men det är något att se fram emot i höst i alla fall, likaväl som några inbokade skolbesök (men det finns plats för många fler, och för biblioteksbesök under v. 44, om någon lärare eller bibliotekarie läser det här).
 
Och så har jag skrivit en ny del i På prao-serien som jag bara väntar på att få besked från personen jag intervjuade om jag förstått allt när det gäller yrket rätt. Jag hoppas verkligen det, eller at det bara behövs göras små ändringar. I så fall kommer det snart att finnas en bok om ett mycket spännande, och ovanligt, yrke!
 
Ha en fin kväll!