En ny faktabok

Kommentera
Förra veckan fick jag hem mina friex av min nyaste bok, Fantastiska djur i regnskogen, och nu finns den äntligen att köpa från t.ex. Adlibris och Bokus. Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan den går att låna på biblioteken.
 
 
Det är dem första av mina böcker som har foton istället för illustrationer, och det ska bli väldigt spännande att se om det blir någon skillnad i försäljning och antal utlån jämfört med mina illustrerade böcker. Jag tänker att den här kan locka fler läsare, mend et återstår att se om jag har rätt eller inte.
 
Fin är den i alla fall, tycker jag, och den handlar om massor av fina, coola och märkliga djur, som sengångare, kapybara, myrkott, orangutang och okapi.
 
Det ser ut att bli fler böcker i serien också, och jag har börjat på manuset till det som är tänkt som bok nummer två. Vad den ska handla om för sorts djur tänker jag att jag inte ska avslöja riktigt än, men det har varit jätteroligt att göra research, och det handlar om djurarter som jag med få undantag inte har sett på riktigt...
 
 
Ha en fin kväll!