Stipendium?

Kommentera
Snart närmar det sig stipendiebesked och det är alltid lika nervöst. Den här hösten har jag sökt tre olika stipendier, och jag hoppas verkligen att jag får ett (minst!).
 
Ett av beskeden ska komma i slutet av november och de andra två i december, och jag tycker att det skulle vara ett toppensätt att avsluta det här året på. Men det brukar vara svårt att få något. Ett av de jag söker nu, från Författarfonden, kan man söka två gånger per år. Jag har sökt sexton gånger utan att få hittills, men kanske blir det sjuttonde gången gillt?
 
Det skulle vara otroligt skönt att få ett stipendium eller två, eftersom det är svårt att veta hur våren kommer att se ut. Kommer förlagen att lägga utgivningar på is? Kommer skolbesök att ställas in? Kommer biblioteken att stänga så att jag får mindre biblioteksersättning? Jag får ju lite pengar varje gång någon lånar mina böcker, men lånar ingen blir det ju inga pengar.
 
Andra saker jag skulle vilja ha som skulle underlätta är fler utlandskontrakt, en agent, en bestseller och lite annat sånt där...
 
Ha en fin dag!