Lättläst för vuxna

Kommentera
Nu blir det lättläst för vuxna!
 
Jag håller just nu på att redigera en feelgood-berättelse om en hjälpsam granne, råttor och kärlek, som kommer ut i mars på bokförlaget Hedvig. Det är den första boken i en serie, och redan till hösten kommer del två. Det är sedan tänkt att den tredje och sista delen ska komma ut våren 2022, men jag vet inte jag, det kanske kan bli fler delar i serien efter det?
 
Hösten 2022 kommer också en lättläst bok ut på LL-förlaget också, och jag tycker att det är jättekul att få skriva så mycket för vuxna nu. Jag har ju skrivit en hel del noveller tidigare, både skräcknoveller som gått att köpa som e-noveller och noveller till veckotidningar, men det här blir lite annat. Ett steg närmare en "vanlig" bok för vuxna, tänker jag. För en sådan hoppas jag ju också att det ska bli, någon gång i framtiden.
 
 
Det här är min första och (hittills) enda lättlästa bok för vuxna, Stugan vid sjön. Den finns som vanlig bok, e-bok och ljudbok.
 
Stugan vid sjön (inbunden)
 
Det ligger en stuga vid en liten sjö. Nyskilda Vanja brukar åka dit med sina barn och bada. Ägaren Jonas har sagt att de får vara vid stranden hur mycket de vill. Vanja tänker allt oftare på stugan - och på Jonas. En dag går hon in i stugan utan lov. Hon ska överraska Jonas och städa därinne. Men när Jonas dyker upp blir han inte alls glad.

När Jonas hittar Vanja inne i stugan, skriker han åt henne att försvinna därifrån. Jonas reaktion förbryllar Vanja, samtidigt som hon förstår. Hur kunde hon vara så dum att hon gick in i stugan utan lov? Vanja saknar stugan och drömmen om en ny man, drömmen om Jonas. Men så en dag ringer det på dörren och utanför står två Jonas! Vardaglig, lättsam, romantisk berättelse som många kan känna igen sig i.
 
Den går förstås att låna på biblioteket, och jag bli väldigt glad varenda gång någon lånar någon av mina böcker, så håll gärna utkik efter den nästa gång du går till bibblan!
 
Ha en bra dag!