Livesänt skolbesök

Kommentera
Igår, på Världsbokdagen, livesände jag ett skolbesök från min författarsida på Facebook, Anna Hansson, Författare.
 
Skolorna som ville titta hade fått möjlighet att skicka in frågor i förväg, och jag
valde också ut några klasser som skulle titta live som jag skickade en liten extra hälsning till.
 
Jag avslöjade också vilken klass som vunnit På prao-tävlingen som Beta Pedagog haft, där första pris var ett gäng böcker, en digital träff med mig, och att yrket man valt att rita och eventuellt skriva om skulle få vara med i en framtida På prao-bok. Jag hade sån tur att yrket som vann var ett yrke jag tycker är jättespännande, nämligen djurskötare. Nu ser jag väldigt mycket fram emot att få lära mig allt om vad en djurskötare gör under en dag, och skriva en bok om det.
 
Författarbesöket går att se i efterhand om man vill, länk finns på min facebooksida. Jag hoppas på massor av visningar, och att många barn vill låna och läsa mina böcker nu efteråt.
 
Övriga saker jag har gjort den senaste tiden är: Sökt stipendium för uteblivna bokningar. Många skolor vågar sig faktiskt på att prova ett digitalt författarbesök, och det brukar gå väldigt bra, men det verkar som att många hellre låter bli att få ett författarbesök när det inte är lämpligt med fysiska sådana. Så jag har haft mycket färre inbokade besök den här våren motför hur jag brukar ha det. Och har jag tur kan jag få ett litet stipendium som ersätter en del av den uteblivna inkomsten.
 
Jag har också varit ute och gått en del med mina hundar. Bobby har haft ont i ryggen ett tag men verkar vara på bättringsvägen och får nu gå korta skogspromenader igen. Det är han, och jag, väldigt glada för.
 
Tipsar om en bilderbok som brukar vara aktuell nu under våren:
 
 
Finns kanske att låna på ett bibliotek nära dig? Finns också som e-bok, och snart som ljudbok!
 
Ha en fin eftermiddag!