Förra veckan...

Kommentera
Förra veckan fick jag skriva på två bokkontrakt. Det blir två faktabilderböcker, en om kiss och en som jag inte riktigt tänker avslöja vad den ska handla om än. Det är en för bra idé för att jag ska våga riskera att någon snor den!
 
Den här veckan tror jag inte att jag kommer att få skriva på några avtal, men jag väntar faktiskt på besked om tre manus, och jag hoppas på att jag får svar snart. Det är manus jag redan diskuterat med förlag, så det är stor chans att det blir ett ja på alla tre, men det är inte säkert. Jag tänker i alla fall hålla tummarna och hoppas på det bästa, och fortsätta på nästa manus på listan. Nu är det lättläst för vuxna jag ska ägna mig åt! Det blir del två i serien Samira och kärleken, och jag vill inte säga för mycket, men jag började på det här manuset redan förra veckan, och jag tycker hittills att det är en rätt bra idé jag fått. Nu är det bara att få ihop lite lösa trådar och se till att jag får ihop ett bra slut. Slutet är alltid svårare än början (tycker jag)!
 
19 mars kommer den första delen i Samira och kärleken ut, så lite mer än en månad kvar bara. Del två kommer till hösten, och sedan kommer del tre 2022. Sen får vi se. Men jag hoppas i alla fall på att det blir någon fler del i serien efter det, har lite idéer om vad som skulle kunna hända och tre böcker räcker inte till allt det!
 
Så här ser boken ut, Grannen på våningen under:
 
Grannen på våningen under (kartonnage)
 
Marsvinet på omslaget var faktiskt först en råtta, och det är en lång historia, men jag kan i alla fall säga att jag först lärde mig massor om hur man tar hand om råttor, för att sedan lära mig massor om hur man tar hand om marsvin.
 
 
Ha en bra dag!