Sällsynta djur

Kommentera
Nu är min "faktabok" om sällsynta djur äntligen här! Den handlar alltså om så sällsynta djur att de faktiskt aldrig har synts till. Som till exempel långpälsad ål, punkarpadda, sprlsvansmyra och tvåhövdad skägghäst.
 
Det var så roligt att skriva den här boken och den slog även ett rekord, för min del i alla fall. Den blev nämligen antagen på under en timme. Från att jag skickade in manuset till att jag fick svar tror jag att det tog något i stil med 50-55 minuter innan jag fått ett mail tillbaka med ett positivt besked. Självklart var det ett förlag jag är utgiven på sedan tidigare, och jag hade förstås tur att förläggaren satt och läste mail precis när jag skickade in, men jag tycker ändå att det är väldigt coolt att ha blivit antagen på mindre än en timme.
 
Boken har fått ett fint omdöme från BTJ, så jag hoppas att den köps in till många bibliotek.
 
 
 
Visst är den fin?
 
Ha en bra dag!