Skolbesöken

En kommentar
Jag har ju lovat en rapport från skolbesöken, och den kommer här:
 
6 skolor på 3 dagar. Roligt, och faktiskt ganska jobbigt. Jag inledde alla besök på samma sätt, med att visa bilder och berätta om mig, mitt skrivande och mina böcker. Sedan fick eleverna ställa frågor, om de hade några. En del klasser hade frågor så att de räckte hela timmen jag var där, och en del hade inte lika många. Med de som inte hade så många frågor gjorde jag en skrivövning. De fick skapa en var sin karaktär, och sedan skriva dagbok som den karaktären. Alla hann olika långt med uppgiften, men jag hoppas att de som inte hann färdigt får en chans att fortsätta under någon annan lektion. 
 
Bäst av allt var att jag fick så många idéer till nya böcker, jag har redan börjat skriva lite på några.
 
Och så var ju tidningen där och TV!
 
Med så mycket ny inspiration från skolbesöken tänker jag ta en paus från att blogga om skrivandet, för att ha mer tid att skriva på mina manus i några dagar. Jag har också en högläsning att förbereda mig för. Den kommer att vara vecka 10, när det är sportlov här, torsdag kl 13 på biblioteket, och jag kommer att läsa en ny bok som egentligen inte kommer ut förrän i april. Den passar bra för barn i åldern 6-9 år. 
 
Ha en härlig dag!
 
1 Mia Skrifver:

skriven

Låter kul. Och karaktärsövningar är alltid spännande för då får de se hur man gör ju.

Svar: Ja och det blev väldigt intressanta karaktärer kan jag säga! En del av dom skulle jag kunna sno direkt och stoppa in i en bok! :)
Anna Hansson