Saker jag inte visste innan jag blev författare 8

En kommentar
8. Vad andra tror att författare tjänar. Det här är intressant, tycker jag. En del tror ju att alla författare är miljonärer i klass med Camilla Läckberg, men de flesta verkar tro att författare har det riktigt knapert. Varför vet jag inte, kanske tänker man på en författare som någon i en noppig, stickad kofta? (Det gör jag, en gul sådan!)
 
Jag bestämde mig för att jag skulle sluta jobba som lärare när jag kunde få en likvärdig lön som författare. När jag såg att jag började komma upp i de summorna sa jag upp mig. Då fick jag mångas sympatier, och många försökte trösta mig genom att säga att pengar är inte allt, man behöver ju inte köpa nya kläder så ofta, det går ju att laga billig mat om man bara anstränger sig lite, och du har ju tur att din man har ett jobb i alla fall. 
 
Men jag har ju ett jobb! Och jag har ju en lön! (Även om jag inte får exakt samma summa varje månad.) Jag lider inte för konsten, jag offrar inte mitt liv för någon slags kulturgärning, och jag gör inte det här för att det är ett kall eller något jag brinner för. Jag är bra på det, det är trevligare än andra jobb, jag kan styra mina arbetstider själv, jag kan jobba i pyjamas, och ja, jag hoppas faktiskt att även jag ska bli miljonär en vacker dag (typ imorgon). Men tills dess har jag i alla fall så att jag klarar mig, för annars skulle jag inte ha sagt upp mig.
 
Jag har inte gjort något modigt, eller något jag har drömt om i hela mitt liv. Jag har bara bytt från ett jobb till ett annat, ett bättre. 
 
Ha en framgångsrik dag!
 
 
 
1 Rania {Rania Maria Photography}:

skriven

Svar: Kul att du prövat en del! Jag vill definitivt göra någon mer sort förutom med polka i år, även fast den är riktigt god. Lakrits tycker jag inte om så det kommer jag skippa, kan tänka mig att det blev mest salt faktiskt. Kakao alltså? Det kanske jag ska testa! Mhm rom eller något hade kanske varit kul att pröva men ja det gör ju att smeten blir lösare... Glass har jag velat testa göra men det känns så avancerat haha. har ingen glassmaskin :(

Svar: Jag har glassmaskin så då är det superenkelt och kul! Man kanske kan tillsätta lite potatismjöl eller något för att få smeten fastare? Då kan det funka med rom tror jag! Whiskyglass är för övrigt också supergott, men kanske inte passar lika bra i knäck! :)
Anna Hansson