Nu kan jag berätta!

Kommentera
Kommer ni ihåg att jag hintat lite om en bok som jag är superpeppad på? Som utspelar sig på vintern? Nu kan jag äntligen berätta vad det är det handlar om!
 
Jag har alltid velat skriva en julbok, ni vet en sån där med 24 kapitel så att man kan läsa ett varje dag fram till julafton. I höstas började jag skriva på en sådan, och blev verkligen supernöjd med manuset. Som tur var gillade även förlaget det, och någon gång till hösten, förhoppningsvis innan bokmässan, kommer Jul på Monsterhotellet att komma ut. Den kommer förstås att handla om Ulv och Ylva, precis som de tidigare (och kommande) Monsterhotellet-böckerna. Alla är fristående, vilket betyder att man inte behöver ha läst någon av de redan utgivna för att kunna uppskatta julboken, även om jag tror att det är kul att ha gjort det. 
 
Här finns info om Monsterhotellet-serien, och böckerna går förstås även att beställa från nätbokhandlar som Bokus och Adlibris också. 
 
 
Böckerna är skrivna för 6-9 år, men passar även för äldre barn (och en del yngre). Jag brukar läsa högt ur någon av böcker vid skolbesök även i fyror, femmor och sexor, och det brukar uppskattas.
 
Min önskan är förstås att så många som möjligt köper eller lånar de här böckerna och läser högt för sina barn/sina elever i december. Jag kommer att berätta mer om vad de handlar om lite längre fram, men kan förstås avslöja redan nu att det blir enormt mycket julstämning, fast med en monstertwist på det hela... Monsterhotellet ligger ju i Lappland, så en hel del snö blir det! Och kanske, eller kanske inte, även en snöman...
 
Ha en härlig dag! (Snart är det jul igen!)