Vuxenmanus inskickat!

Kommentera
Jag har precis skickat mitt feelgood-manus som jag skrivit på ett litet tag, och redigerat på ett långt tag, till det fjärde förlaget jag tycker verkar bra. Jag har lite dålig koll på förlag som ger ut vuxenlitteratur om jag ska vara ärlig. Jag har ju, förutom en lättläst bok för vuxna, bara skrivit för barn och unga tidigare. 
 
Men, jag har ett drömförlag, som jag sett så mycket positivt om från andra författare i sociala medier, och de har svarat att de ska försöka ge besked innan sommaren. Sen har jag skickat till ett förlag som är inriktat på just den här typen av genre, en lite speciell inriktning kan jag kanske säga utan att avslöja för mycket. Jag har skickat till ett stort förlag som ger ut många av böckerna jag själv läser, och till ett lite mindre, men ändå inte okänd, som verkar ha en del böcker av den här typen. 
 
Jag börjar så, och hoppas förstås att något av förlagen är intresserade av mitt manus. Om inte får jag göra lite mer research och se vilka fler förlag det finns. 
 
Spännande ska det bli i alla fall! :)
 
 
Ha en fin kväll!