Pris till mig!!

Kommentera
För några helger sedan var jag på bokmässan i Göteborg. Jag hade inte tänkt åka i år, men så fick jag det mycket trevliga beskedet att jag skulle tilldelas ett pris, Läromedelsförfattarpriset Lärkan, för mina böcker. Och då kunde jag ju förstås inte stanna hemma! 
 
Jag kan ärligt säga att jag inte älskar bokmässan, det är trångt, svettigt och mycket folk. Men att få pris, det älskar jag. Särskilt när de inte bara består av äran och ett diplom, utan också 50 000 kronor. 
 
Sen signerade jag en hel del böcker i Beta Pedagogs monter också, och pratade med många lärare, bibliotekarier och skolbibliotekarier, och det var vädligt trevligt det också förstås! Men trevligast av allt var det nog att komma hem igen! 
 
Nästa år planerar jag faktiskt att åka dit igen, i år fick jag knappt någon tid till att prata med andra författare, förlag och illustratörer. Det hoppas jag hinna med då istället!
 
Här finns lite mer info om Lärkan-priset:
 
 
 
Ha en fin kväll!