Vad har hänt sen sist?

Kommentera
Nu var det länge sen jag skrev något här. Och vad har då hänt sen sist? Inte mycket...
 
Jag har gjort en hel del skolbesök nu under våren, och även bokat in en hel del under hösten. Det är jättekul. Det är i princip fullbokat nu, men någon närliggande skola eller något digitalt besök ska jag nog kunna klämma in om det finns intresse.
 
Jag har hunnit skriva flera nya manus, bland annat en bokserie som kommer på Rabén & Sjögren i januari där tre manus är färdiga. Inte färdiga som i att jag inte behöver röra dem överhuvudtaget, men grunden finns där och ska "bara" förbättras. Den första boken kommer i januari och jag kommer att berätta mer om den längre fram, jag ser verkligen fram emot den.
 
En ny bok har hunnit komma ut också, Fantastiska djur i Antarktis. En faktabok om pingviner, sjöelefanter, antarktisk krill och massor av andra spännande djur.
 
Fantastiska djur i Antarktis
 
Tidigare böcker i serien är Fantastiska djur i regnskogen, Fantastiska djur i öknen och Fantastiska djur i havet. Jag håller tummarna för att det ska bli även en femte del i serien, eftersom det finns en till plats med väldigt många spännande djur som jag hoppas på att få skriva om.
 
Nu dröjer det nog till hösten innan det kommer någon fler bok tror jag, men förhoppningvis händer något spännande innan dess som jag kan berätta om. Jag har ju manus jag väntar på besked om, stipendier jag har sökt, projekt som jag hoppas att det blir något av. Det är bara att hålla tummarna!
 
Ha en fin kväll!